Activități de psihoeducație

În urma unei evaluări aprofundate, se stabilesc obiectivele de dezvoltare ale fiecărui copil în parte, iar pe baza acestora se construiesc activitățile de psihoeducație.

 

Prin metode şi tehnici eficiente, aceste activităţi de psihoeducaţie au ca scop dezvoltarea şi optimizarea competenţelor cognitive, competenţelor sociale, competenţelor emoţionale, competenţelor motrice şi de autonomie personală, toate acestea având o puternică influenţă asupra personalităţii copilului.

psied 1
  • Competenţele cognitive se referă la capacitatea copilului de procesare a informaţiei, în principal atenţia, memoria, limbajul folosit, categorizarea, planificarea şi rezolvarea problemelor;
  • Competenţele sociale se referă la totalitatea abilităţilor copilului de a-şi modela comportamentul, pentru a realiza interacţiuni sociale funcţionale cu ceilalţi;
  • Competenţele emoţionale se referă la abilităţile de a conştientiza şi înţelege emoţiile proprii şi ale celorlalți, de a acţiona în conformitate cu acestea şi de autoreglare a propriilor emoţii;
  • Competenţele motrice vizează fluenţa şi controlul mişcărilor muşchilor corpului. Aici intră motricitatea grosieră, exercitată de principale grupuri de muşchi (de exemplu: pornirea, oprirea, întoarcerea, urcarea) şi motricitatea fină (de exemplu: mimica feţei, dexteritatea degetelor etc.);
  • Competenţele de autonomie personală se referă la capacitatea copiilor de a rezolva independent probleme, fără ajutorul adultului. Autonomia personală este un bun predictor al angajării în sarcini dificile şi al achiziţiei de cunoştinţe prin investigarea directă a mediului. Dezvoltarea autonomiei personale la grădiniță accelerează dezvoltarea competenţelor socio-emoţionale şi cognitive;

Imaginaţia, curiozitatea, atenţia, spiritul observaţional, voinţa, gândirea critică și creativă, spiritul întreprinzător, siguranţa de sine şi încrederea în propriile forţe, creativitatea, exprimarea şi gestionarea adecvată a propriilor emoţii sunt antrenate în cadrul activităților de psihoeducație din grădiniță.

În cazul copiilor care au, în grade diferite, probleme psiho-comportamentale, psihologul grădiniţei lucrează în mod individual cu aceştia, urmărindu-se obiectivele de dezvoltare cuprinse în planul de intervenție individualizat al copilului.

Misiunea noastră este să modelăm viitorul copiilor printr-o educație de excelență, adaptată nevoilor lor unice și dezvoltării holistice.